ENGLISH
After 4 years of absence BOLO Magazine is back, and for the last time!
The third and final issue of the serie is finally in production and we are very happy to announce the official opening of the collection of graphic materials for BOLO 3, or actually BOLO LAST!
The theme? DEATH IS INDISPENSABLE. No coincidence that the theme of the last issue of the magazine is about death, seen as something that comes cyclically , death leave space to other projects, death is democratic, a sustainable project in our opinion is a project that starts and ends . Death as a honest conclusion.
BOLO Paper publishing house is rather active than ever and is by no means closing its doors!
BOLO LAST will be printed at the beginning of 2017, in 1000 units, in offset and as an accompanying color, after the blue and fucsia we will have the gold. This time will consist of 100 pages, perfect bounded, flexible cover.
Each contributor who will be selected for the magazine will be entitled to a free copy fi t plus the chance to buy additional copies at cost price.
The deadline for applications is December 31, 2016; Please send low-resolution graphics to: ilike@bolomagazine.com
The candidate artworks may also be more than one, and the selection will be made on the following rules
– The artwork must be in monochrome or two colors, black and gold (use #c3a378 and keep 2 separated levels)
– The artwork must follow as closely as possible to the assigned theme: DEATH IS INDISPENSABLE
– The artwork should not have a size in particular, it will be paginated further according to the needs of layouts
– Please AVOID CLASSIC DEATH CLICHES like SKULLS, TOMBS, ZOMBIES, CROSS , go with something more esoteric and surrealistic, the connection with death can also be subtle but smart.
For any questions or information write to ilike@bolomagazine.com
ITALIAN
Dopo 4 anni di assenza BOLO Magazine è tornato, e per l’ultima volta!
Il terzo e ultimo numero della serie è finalmente in produzione e siamo molto felici nell’annunciare che è ufficialmente aperta la raccolta dei materiali grafici per BOLO 3, anzi BOLO LAST!
Il tema? DEATH IS INDISPENSABLE. Non a caso il tema dell’ultimo numero del magazine è quello della morte, vista come qualcosa che ciclicamente arriva per far ripartire altri progetti, per lasciare spazio, per rispetto a chi verrà, un progetto sostenibile secondo noi è un progetto che inizia e finisce. Morte come giusta conclusione.
La casa editrice BOLO Paper è invece quanto mai attiva e non sta per nulla chiudendo i battenti anzi, tutt’altro!
BOLO LAST verrà stampato all’inizio del 2017, in 1000 esemplari, in offset e come colore di accompagnamento, dopo il blu e il fucsia avremo l’oro. Anche questa volta sarà composto 100 pagine, rilegato come sempre in brossura.
Ogni persona che verrà selezionata per essere inserita all’interno del magazine avrà diritto a una copia gratuita del magazine più la possibilità di acquistare ulteriori copie al prezzo di costo.
La deadline per candidarsi è il 31 dicembre 2016, inviando le proprie grafiche in bassa risoluzione alla mail : ilike@bolomagazine.com
Gli artwork candidabili possono essere anche più di uno, e i canoni di selezione saranno i seguenti
– l’artwork deve essere in monocromia o bicromia, nero e oro (usare #c3a378 e tenere i due livelli separati)
– l’artwork deve attenersi il più possibile al tema assegnato: DEATH IS INDISPENSABLE
– l’artwork non deve avere una dimensione in particolare, verrà impaginato in seguito in base alle esigenze di layout
– cercare di evitare i cliché classici della morte come TESCHI, TOMBE, ZOMBIE, CROCI ecc, cercare di lavorare in una direzione più sottile e smart, con un tocco di esoterismo e surrealismo, non per forza strettamente legato al tema della morte.
Per qualsiasi domanda o informazione scrivere a ilike@bolomagazine.com
Here some images of the last issue as a reference fore the style we like!